kes%C3%A4%20kollaasi1.jpg

Tähän kesään on mahtunut kaikenlaista mutta ei kovin paljoa käsitöitä.
Juhannuksen sain viettää ainutlaatuisesti lähellä Savonlinnaa Ritosaaressa. Lossin kyydissä en ole ennen ollutkaan. Vesi oli kylmää Saimaassa mutta kyllä sinne talviturkki jäi.


Ratsastaja on vanhin lapsenlapsista. Minusta heppa on iso mutta ratsastuksen ope sanoi sen olevan poni.

 

054.jpg

 

Olihan minulla synttärit heinäkuussa ja tytöt ilahdutti minut näin kauniilla orkidean oksalla.
Tämä oli nimenomaan tyttöjen valinta mummolle, kyllä heillä on kukille silmää.
Siskoni antoi minulle aikuisten värityskirjan, kiva lahja sekin ja olen siitä kuvia väritellyt. 

 

kes%C3%A4kollaasi%202.jpg

 

Alkukesästä neuloin Roosanauha-langasta pienet Junasukat toukokuussa syntyneelle ystävän lapsenlapselle. Heinäkuussa tämä pikkuinen sai nimekseen Elli. Nimi jäi mieleeni niin hyvin, koska äitini on Elli.
Alkukesästä minulla oli kirjastosta lainassa Patalappuja a la carte-kirja. En saanut aikaiseksi opetella kuin tuon yhden mallin, vaikka kirja oli pullollaan hienoja patalapun malleja. Patalaput on virkattu seiskaveikan kerän lopuista.
Yhden klipsulaukun olen saanut valmiiksi asti ja se meni lahjaksi siskolleni. Seuraavakin on työn alla mutta siinäkin tökkii kokoaminen, niinkuin tässäkin. Tein tuota varmaan ainakin kolme kuukautta, ennenkuin sain sen valmiiksi.

Veljen poika meni naimisiin ja siellä olimme siskokset lähes samanlaisilla käsilaukuilla varustautuneet. Toki keräsin uusiin laukuihin tölkeistä tarpeita.

 

088.jpg

 

Kuopus-parka on saanut reissatessaan kuulla äippänsä marmatusta tuliaisista. Olen häntä kiusannut, että jotkut lapset ne tuo äidilleen lankaa tuliaisiksi. Kuopus kavereineen oli reissussa Kroatiassa ja nyt sai äiti tuliaisia. Lankakaupan oli tälläkin kertaa pongannut kaveri jolla on silmää langoille. Kuopus ei kuulemma ollut edes huomannut mokomaa puotia, mutta osti sieltä äidille nämä. Ilahduin todella tästä tuliaisesta.

 

047.jpg

Nurmilintu  

Lanka , on minulle tullut Villavyyhdin neulekerhosta. Mukana tuli myös huivin ohje, mutta se odottaa nyt jotain muuta lankaa. Koskaan ei lanka ole mennyt niin tarkkaan kuin tähän, jäljelle jäi alle kymmenen senttiä. Valmis tämä on ollut koko kesän ja tälle löytyi jo käyttäjäkin. Tosin huivi on vielä minulla, mutta tiedän kuka sen saa.